רפלקציה על הכיתה ההפוכה :
בשנים האחרונות חלו תמורות בתפקידו של המורה. בעולמנו בו הידע נגיש לכל המורה אינו מהווה המקור היחידי לידע, תפקידו של המורה בעיני לעזור לתלמיד להיות אדם ביקורתי חושב וחוקר.
אני רואה במודל הכיתה ההפוכה אמצעי לשיפור וייעול דרכי ההוראה בימינו.  הקניית הידע מתבצעת באופן פרטני כל תלמיד בביתו והמפגש בכיתה מיועד להעמקה על ידי משימות חקר הבנויות על הידע שנרכש באופן עצמאי ולמורה ניתנת אפשרות לסייע לכל תלמיד באופן אישי במפגש שלו עם החומר הנלמד, להעמיק, להתנסות ולחקור. יתרון נוסף של מודל זה, הוא האפשרות להגיע ליותר תלמידים. לרוב התלמידים קל להתחבר ללמידה באמצעות סרטונים וכך, אני מקווה, שהמוטיבציה שלהם ללמידה תעלה. כמו כן, לתלמיד קיימת אפשרות לחזור שוב ושוב על הסרטונים במידה ולא הבין בפעם הראשונה.
יחד עם זאת, מודל זה מצריך מהמורה להשקיע זמן בצפייה בסרטונים וחיפוש אחר סרטונים המתאימים להעברת החומר הנלמד מה שגוזל הרבה זמן בהכנת השיעורים שלא תמיד קיים ברשותו, שיטת הוראה זו דורשת השקעה רבה מצד המורה. שיתוף חומרים בין מורים לפי מקצועות היה יכול להקל על בעיה זו.
Artwork from the book - הכיתה ההפוכה by zohar.priel - Illustrated by זוהר פריאל, עדי שובל, ליטל סלומה, איילת סלומון - Ourboox.comלסיכום,
 אני חושבת שמודל זה מאפשר הוראה אחרת הכרחית וחשובה בימינו ואעשה כל מאמץ כדי לשלב אותו בהוראה בכיתות הלימוד.

תגובות

הוסף רשומת תגובה